Tort cu compot de piersici si mascarpone

Dragi gospodine, va recomand un tort bun, racoritor, ieftin si … poate cel mai usor de facut. Fiind foarte cald afara ( 40 spre 100 de grade 🙂 ) am trebuit sa ma reorientez si sa fac o abatere de la clasicele torturi cu mousse de ciocolata care abia daca rezista o data scoase din frigider.

Am citit, m-am documentat si am ales sa combin ceva si am creat acest tort. Va garantez ca se termina imediat si va fi apreciat de toti oaspetii de la masa!

Ingrediente pentru Blat: 4 oua, 150 g zahar, 75 g faina, 100 amidon, un plic praf de copt, 10 g cacao, 1 plic zahar vanilat, un varf de cutit de sare.

Se amesteca ouale intregi cu zaharul, cu zaharul vanilat, cu varful de sare pana isi maresc volumul si se deschid la culoare. Separat se amesteca faina cu amidonul si cacao si praful de copt si apoi se adauga peste compozitia de oua. Se incorporeaza treptat, de sus in jos pentru a nu se lasa compozitia de oua si se evita formarea de cocoloase. Tapetam cu faina/ hartie de copt o forma rotunda cu 26-28 cm diametru si turnam aluatul. Se coace, la cuptorul preincalzit 20-30 minute, pana trece testul scobitorii. Se lasa blatul copt putin la racit apoi se scoate din tava si lasa sa se raceasca bine.

Crema de mascarpone si piersici: un borcan de compot de piersici ( eu am folosit asta- deschideti linkul), 75 g zahar, 2 plicuri zahar vanilat, 40 ml coniac/lichior de piersica ( eu am inlocuit cu 40 ml esenta de rom), 2 plicuri de gelatina praf, 250 g mascarpone ( eu am folosit asta, deschideti link) si 600 ml frisca/ smantana pentru frisca.

Se inmoaie gelatina in apa rece. la un plic de gelatina sunt necesari 100 ml apa rece.

Se amesteca 150 ml sirop de compot cu zaharul, cu zaharul vanilat si 40 ml coniac de piersici/esenta rom si se pun la foc mic cat sa se topeasca zaharul. Atentie sa nu ajunga la punctul de fierbere. Cand s-a racit putin se adauga gelatina si se amesteca bine. Se lasa sa se raceasca complet dar sa nu ajunga sa se intareasca gelatina.

Se bate frisca. Se bate mascarponele. Se amesteca frisca cu mascarpone si apoi se adauga siropul. Lasam putin la frigider pana preparam noi blatul.

Asamblare. Se taie blatul in doua. O felie va fi baza iar din cealalta lasam mijlocul. Taiem atat cat este diametrul unei piersici din compot. Prima felie de tort de la baza se insiropeaza si se unge cu putina crema.

Se completeaza cu piersicile din compot. Un compot Raureni mi-a ajuns la fix pentru o forma de tort de 26 cm. Dupa ce am asezat piersicile completam cu restul de crema pana se acopera compet sau pana ajungem la marginea de sus a tavii. Adaugam apoi cealalta bucata ramana din cea de a doua felie de blat si insiropam iar.

In mijloc completati din nou cu crema sau mai puteti completa cu alte bucati de piersica.

Sirop: 200 ml apa, 150 g zahar, un zahar vanilat, cateva linguri de coniac de piersica sau esente rom/piersica. Se amesteca toate ingredientele pe foc mic. Cand zaharul este topit se opreste focul si se lasa sa se raceasca complet.

Imagine sectiune tort

 

Sursa: Laura Adamache

Leave a Reply

