Bezele… de la Sanda Marin

Nu voi cum si unde ati crescut…dar eu cand ma gandesc la casa copilariei mele imi vine miros de bezele si de cozonac. Pe vremuri, deserturile erau simple si bune. Torturile nu erau cu martipan, cu mousse de ciocolate si jeleu de rodie. Pe vremuri, nu demult trecute, desert insemna o gogoasa, un cozonac, un chec, o placinta cu branza, cu mere sau bezele simple. Eu una stiu ca cel mai des primeam bezele si cozonac. Bezele am facut…mai am sa incerc si cozonacii.

Nu stiu cum se descurca bunica fara mixer dar tot ii ieseau niste bezele fenomenale si nu le ardea nicioadata. Acum, sa faci bezele, pare o intreaga arta si multe tehnologii care trebuie puse in miscare: ba un mixer cu X viteze, ba un cuptor caruia trebuie sa ii reglezi temperatura de la 180, la 150 sau 11o grade.

Cartea de capatai a bunicii era “Cartea de bucate Sanda Marin”. Nu s-a pierdut nici originalul dar am gasit la tarabe si o editie retiparita si nu puteam sa nu o cumpar. Sa vedem cum spune Sanda Marin ca trebuie facute bezelele.

Ingrediente: 4 albusuri si 250 g zahar. Se bat albusurile intr-o oala, pe marginea masinii. Se pune zaharul incetul cu incetul si se mai bat pana se tine albusul bine. Compozitia trebuie sa fie destul de tare, incat bezelele asezate in tava sa nu se intinda. Si urmeaza in cartea o intreaga arta a ungerii tavii cu unt si apoi cu faina si cum trebuie puse bezelele in tava.

Cum am facut eu. Ingrediente: nu m-am abatut de la cantitatile din carte. Zaharul l-am macinat ca sa fie mai usor de absorbit de spuma de albusuri. In tot acest timp de aproximativ 15 minute am lasat cuptorul sa mearga la 180 de grade. Am pus o foaie de hartie de copt in tava si am turnat bezele cu seringa. Imediat ce am introdus bezelele la cuptor am dat focul la minim, ~110 grade si am lasat la cuptor pentru aproximativ 1 ora.

Recomandat este sa lasam bezelele in cuptor si dupa ce sunt gata. Oprim cuptorul si ele se vor raci treptat.

Va doresc pofta buna 😉

Leave a Reply

