Un deliciu din dovlecel

Imi aduc aminte cu mare emotie de zilele de vara petrecute la tara si bunica zicea ca  ma rasfata cand facea chiftelele de dovlecel. Cand a venit randul meu sa fiu de serviciu in bucatarie, adica sa gatesc pentru familia mea, toata lumea a ramas uimita cand am prezentat la meniu chiftele… de dovlecel. Dupa cativa ani buni de “practica” prezint aici reteta si va spun ca este mult mult mai buna varianta de “budinca” la cuptor decat chiftelele facute separat si prajite in ulei! Recomand cu sinceritate aceasta reteta sub aceasta varianta.

Sa ii spunem Budinca de dovlecel.

Prezint mai jos reteta, insa totul este relativ, in fuctie de cat de mult va place dovlecelul, branza, usturoiul si in functie de cantitatea dorita. In final…totul este relativ, parca asa spunea si marele “bucatar” Einstein 😉

1908097_377573452453596_4859764682367308630_n

Am ales 3 dovlecei mai mari, ~ 500 g branza, 2 capatani de usturoi verde, o legatura de marar, 8-10 oua ( par multe insa am folosit oua mici, de gaina americana) si pentru fiecare ou o lingura de faina. Dovleceii i-am dat pe razatoarea mare si i-am amestecat cu putina sare ca sa isi lase zeama. Am lasat de seara pana dimineata (pentru ca aveam alte planuri a doua zi), insa in mod normal, intr-o ora ar cam trebui sa fie gata. Se storc bine-bine si se pun intr-un castron mare, unde sa aveti destul spatiu sa amestecati toate ingredientele. Se da branza pe razatoarea mare si se adauga peste dovlecei. Mai adaugati mararul tocat si usturoiul pisat. Adaugati si alte condimente dupa preferinte. Adaugati apoi ouale si faina si amestecati bine pana la omogenizare. Compozitia trebuie sa fie destul de tare ca sa o puteti modela. Daca este prea lichida mai adaugati faina si daca este prea tare mai adaugati ou. Sunteti libere sa va jucati 😉

Pana anii trecuti faceam aceste chiftele in ulei, insa mereu observam ca sunt destul de uleioase. Anul trecut insa l-am introdus la cuptor. Intreaga compozitie am turnat-o intr-o tava unsa cu unt si am introdus tava in cuptorul preincalzit. Se coc timp de 30-45 minute.

Va poftec la masa!

11027932_377696729107935_3817528308035170467_n 11391514_377696622441279_2871715748479538478_n

Leave a Reply

