Dedicatie pentru mama

De curand a fost ziua mamei mele. Ce prilej mai bun pentru o declaratie de dragoste? Si prin declaratie de dragoste nu vorbesc numai de sentimente ci si de desert. Mai demult spuneam ca tortul este ca o declaratie de dragoste a unei bucatarese si ca uneori cuvintele nu pot exprima atat de bine ceea ce mainile pot face.

IMG_2178                     IMG_2184

Tort cu mascarpone si spuma de ciocolata neagra      Prajitura cu crema de branza si ness

Incercand sa ii declar aprecierea, admiratia si dragostea mi-am adus aminte ca am undeva pastrata cea mai sincera si pura declaratie: o poezie compusa de mine in clasa V-a. (o redau mai jos exact asa cum a fost scrisa atunci – prin urmare “poetului” i se iarta stangaciile de exprimare)

Mama

Blajina, calda si duioasa

Mama si gospodina in casa

Ea imi este fiinta aleasa

Pentru aceasta tema de acasa

Cum este leul intre animale

Cum este albina pe o floare,

Asa-i mama prin casa –

Ca o regina-floare aleasa!

Lucreaza la serviciu,

Lucreaza si acasa,

Nu oboseste niciodata,

Este harnica si este frumoasa.

Si chiar de oboseste vreodata

Zambeste si nu se da batuta,

Ma iarta mereu si ma-nvata

Ce-i frumos, ce-i bine in viata.

Ma-ngrijeste si ma asculta

Cand am nevoie ma si ajuta,

Ma apara si ma ocroteste

Si de rele ma fereste.

E blanda si calma cu mine

Are rabdare pana ce pricep

Imi explica ce nu stiu prea bine

Caci multe lucruri trebuie sa-nvat.

Prin ochii ei limpezi

Si calzi totodata

Poti sa-i vezi

Fiinta curata si nestemata.

Iar inima-i mare

Poate cuprinde

Ce-i drept si ce-i bine

Pe aceasta lume.

Mama-i o fiinta morala

Descrisa si cantata de orice poet,

Caci orice om are o mama

Si o iubeste-n veci

O ridica-n slavi si-o venereaza

Ca orice fiinta ce i-a dat viata

PS – accesati linkurile pentru a vizualiza retetele

Leave a Reply

