La multi ani, mamaie!

Surprize, surprize!

De curand am sarbatorit-o pe bunica mea. A crescut-o pe mama, a facut o casa, s-a bucurat de gradina, flori, pasari prin curte si…mai apoi…m-a rasfatat pe mine, m-a crescut si educat….

…si uite ca acum a venit si randul fetitei mele sa “incapa” pe mainile ei. O plimba, ii prezinta toate lucrurile inconjuratoare, o rasfata, ii canta, ii vorbeste si m-a ajutat in cele mai importante si grele luni de maternitate, primele 4.

Cuvintele mele de multumire sunt trecatoare si …vorba zboara, faptele raman. Asa ca m-am gandit sa ii fac o supriza. Cadoul meu de anul acesta a fost un tort cu mascarpone si capsuni, cu un blat delicios de ciocolata. Sper ca si ea s-a bucurat de el, asa cum m-am bucurat eu sa il prepar.

La multi ani, mamaie!IMG_0306 IMG_0277

IMG_0286

Tort cu mascarpone si capsuni

Ingrediente:

pentru blat:

7 oua
7 linguri zahar
7 linguri faina
3 linguri cacao
100 gr ciocolata amaruie
1 lingurita praf copt

pentru sirop:

200 ml apa
4 linguri zahar
2 plicuri capucino rom

pentru crema:

500 ml frisca lichida
500 gr mascarpone ( eu folosesc Exquisa)
200 gr zahar pudra
200 gr capsuni ( cele mai bune sunt cele proaspete, cu aroma puternica de capsuni)
3 plicuri gelatina
4 linguri zahar tos

pentru glazura: ( eu am tava de 28 cm si am vrut sa acopar tot tortul cu glazura, asa ca am dublat toate aceste cantitati pentru glazura si am pus o ciocolata amaruie si una cu lapte)

100 gr ciocolata amaruie
100 ml frisca lichida
50 gr unt
1/2 plic gelatina

pentru decor: ( eu am creat un alt decor pentru tort cu iepurasi de ciocolata si frisca cu ciocolata rasa)

200 gr capsuni
100 gr  ciocolata

IMG_0277

IMG_0280

Preparare blat:

Batem ouale cu zaharul pana se topeste zaharul si compozitia devine cremoasa. Adaugam faina, praful de copt si cacao. Adaugam ciocolata amaruie rasa pe razatoarea mica. Omogenizam bine si impartim apoi in doua cantitati egale. Coacem blaturile in forma de tort tapetata cu hartie de copt.

Dupa ce s-au racit blaturile se insiropeaza cu siropul din capuccino cu rom.
Preparare crema:

Mixam mascarponele cu zaharul pudra. Batem frisca pana se intareste apoi adaugam crema de mascarpone. Preparam gelatina ( se hidrateaza 10 minute in 100 ml apa/plic si apoi se topeste putin pe baie de abur),  lasam sa se racoreasca si o incorporam in crema.
Capsunile le taiem cubulete adaugam peste ele zaharul tos si le lasam 15-20 minute intr-o sita pana se scurge  siropul. Eu nu am gasit capsuni proaspete si am folosit congelate. Le-am lasat peste noapte cu zahar pe ele.

Incorporam capsunile in crema.
Asezam primul blat, punem in jurul lui inelul reglabil pentru tort, insiropam, apoi punem crema de mascarpone cu capsuni si ultimul blat.

Am lasat la frigider peste noapte si am ornat si glazurat a doua zi.

Preparare glazura:

Se incalzeste putin frisca peste care se va adauga ciocolata rupta in bucati mici, untul moale si amestecam pana se omogenizeaza. Adaugam gelatina preparata  conform indicatiilor de mai sus.Se poate lasa putin la rece, chiar la frigider 10 minute ( dar nu mai mult sa nu apuce sa se intareasca gelatina) dupa care se glazureaza tortul.

IMG_0307

IMG_0306

Cadoul este gata! Pofta mare!

 

Leave a Reply

