Tiramisu…pentru zei

In filmul No Reservations cu Catherine Zeta Jones si Aaron Eckhart, unde amandoi sunt bucatari, cel din urma, in incercarea lui de a o cuceri pe sefa lui mai tafnoasa, spune: “Tiramisu este mancarea zeilor”.

Asta m-a tot pus pe ganduri. De fiecare data cand faceam Tiramisu imi venea in minte citatul de mai sus. Se stie ca Tiramisu este de origine italiana, un desert cu cafea, piscoturi, crema de branza, oua, zahar, lichior si frisca.  Dar Tiramisu in limba italiana inseamna “ridica-ma”. Mai multe despre istoria si originile acestui desert gasiti aici.

Este prajitura preferata a mamei mele si de fiecare data cand are cate un eveniment sau vreo sarbatoare eu o intreb: “Ce prajitura vrei sa iti fac?” si ea imi raspunde : ” Pai de ce mai intrebi? Tiramisu!”

Va prezint mai jos reteta de Tiramisu asupra careia m-am oprit dupa ce am incercat mai multe variante si de aceasta sunt cea mai multumita.

Pentru Blat:

2 pachete mari de piscoturi Boromir

150 ml cafea ( eu fac mai multa cafea si daca iese prea amaruie mai pun putin lapte in ea)

lichior sau rom ~50 g ( sau oricat dupa gust)

Pentru crema:

500 g mascarpone Exquisa

3 galbenusuri

12 linguri de zahar pudra

500 ml frisca

cacao ( 1 pachet Dr. Oetker)

1 pachet zahar vanilat

Fotografie0053

Se pun galbenusurile intr-un bol si se amesteca cu zaharul pudra, un pachet zahar vanilat si putin coniac. Se pune apoi mascarpone si se amesteca bine, cu mixerul la viteza mare pana se aomogenizeaza toata compozitia. Se da la rece 10 minute. Intre timp se mixeaza frisca si se da si ea la rece, iar dupa ce s-a racit, jumatate din cantitate se amesteca  in crema de branza si restul se opreste pentru ornat.

Piscoturile se trec prin cafea si se aseaza pe o tava ( puteti folosi orice fel de tava, toate formele si toate marimile, in functie de ocazie/sarbatoare/numarul de musafiri). Se pune un strat de crema peste ele si iar un strat de piscoturi trecute prin cafea + crema din nou+ piscoturi…

Se orneaza dupa preferinte. Se pudreaza cu cacao

Indicii:

1. Eu folosesc o strecuratoare de ceai si pudrez cacao peste fiecare strat de piscoturi si las un pic sa o absoarba piscoturile pentru ca altfel aceasta cacao se va amestca cu crema de mascarpone.

2. Eu nu pastrez jumatate de frisca pentru ornat. O incorporez toata in crema de mascarpone si pentru ornat folosesc alta frisca sau fac ornarea direc pe ultimul strat de crema.

3. Folosesc numai frisca Hulala, iar la 500 g de frisca pun un pliculet de intaritor de frisca.

De efect este o cupa de tiramisu: puneti intr-un pahar larg sau o cupa de inghetata si ornati cu cacao pudrata, un bat de finetti sau ceva topping. Imi pare rau ca nu am apucat sa fac poze la asemenea desert …pentru ca pur si simplu s-a mancat!

20131103_134018

DSC01281

Leave a Reply

