Sanda Marin si ale ei Poale in brau :)

Sanda Marin (numele adevărat fiind Cecilia Maria Simionescu, n. decembrie 1900, Iași – d. 1961, București) este autoarea celei mai celebre cărți de bucate românești. Pentru mine, Sanda Marin este ca si amintirea din bucataria copilariei. O sa mai revin cu retetele din cartea minunilor!

O minune! O bunatate de carte!

Am crescut cu placintele si cozonacii si muraturile si tocanitele ei. Bunica mea o folosea mai tot timpul in bucatarie cand venea vorba de ceva bun pentru sambete si duminici si sarbatori religioase. Ei bine, am regasit cartea reeditata si mi-am suflecat manecile si m-am apucat de plamadit si de framantat. Pentru week-end am pregatit placintele Poale in brau. Mi s-a cerut bis si bis si s-au mancat de calde. Un singur dezavantaj are aceasta reteta: Sanda Marin nu zice cate portii ies. Nu stiu cate placinte mi-au iesit dar cu siguranta ne-ar fi trebuie muult mai multe. Data viitoare dublez cantitatile;)

ImagineImagine

Imagine

Va scriu mai jos reteta asa cum este prezentata in carte: 500 g faina, 10 g drojdie, 2 oua, 1 lingura de unt, 1 lingura de ulei, lapte, o lingurita de zahar, sare. Pentru umplutura: 150 g branza, unt proaspat ( cat o nuca), 1 ou, 1 lingurita de faina, 2 linguri de lapte, 1 lingurita de zahar, sare. Se inmoaie intr-un castron drojdia cu putina apa abia calduta. Se pune un pumn de faina cernuta, putin cate putin, amestecand pana se face ca o smantana groasa. Se presara cu faina si se aseaza la un loc cald, ca sa creasca. Faina ramasa se cerne intr-un vas mai mare, se face loc la mijloc si se pun ouale batute cu putina sare, 1 lingura de unt topit si una de ulei. Se adauga si plamadeala crescuta si se framanta bine de tot, pana ce aluatul se desprinde de pe maini si de pe vas. La framantat se pune atata lapte sau apa calduta pana ce aluatul este potrivit de moale. Pentru umplutura se framanta branza de vaci sau de oi cu untul, se adauga oul, laptele, faina, zaharul si sare cat trebuie.Se intind pe rand foi potrivit de groase, se taie patretele de 1 cm ( eu aici am taiat niste patretele mult mai mari) se umplu cu branza si se intorc colturile spre mijloc, in forma de plic. Colturile plicului se  mai adug o data catre mijloc si se lipesc bine ca sa nu iasa umplutura. Se ung pe deasupra cu un ou batut si se coc in tava la foc potrivit. Se servesc calde si se pudreaza cu zahar pudra.

Leave a Reply

