Pentru ca este post… si pentru ca vreau sarmale: Sarmale de post

Pentru ca postul Pastelui este lung si mai aspru din punct de vedere culinar, trebuie sa ne rasfatam din cand in cand cu o mancare buna, care sa ramana insa in limitele dogmatice si religioase.

Mi-am rasfatat ( zic eu) familia cu sarmale de post

Va scriu mai jos decat ingredientele pe care le-am folosit eu si nu ofer cantitati pentru ca fiecare poate sa creeaze sarmalele dupa gust.

Ingrediente:

soia granule, seminte de floarea soarelui, stafide, orez, condimente, ceapa si varza (murata). Soia si semintele  le-am lasat in apa la inmuiat peste noapte, orezul l-am fiert un pic, si ceapa am calit-o cu bulion.

IMG_0116 IMG_0115

 

„Oda sarmalei” de Păstorel Teodoreanu

«Cum s-ar defini sarmaua?

Vis înaripat al verzei ce-l avu cât a durat
somnul lung metamorfozic în butoiul de murat…

Potpuriu de porc și vacă, simfonia tocăturii,
imn de laudă mâncării, înălțat în cerul gurii.

O cochetă care-și scaldă trupu-n sos și în smântână
și se-nfășoară în varză ca în valuri de cadână.

O abilă diplomată ce-a-ncheiat o strânsă ligă
c-o bărdacă de vin roșu și-un ceaun de mămăligă.

Oponentă din principiu și un strașnic adversar
pentru tot ce e dieta sau regim alimentar.

Un buchet de mirodenii, o frivolă parfumată
ce te-mbie cu mirosuri de slănină afumată.

Locatara principală ține-n spațiu tolerate,
perle de piper picante, boabe de orez umflate.

O prozaică’nnăscută, cum s-o prinzi în prozodie
că de când e lumea, porcul n-a citit o poezie.

Un aducător de sete, de bei vinul cu ocaua.
Iată-n câteva cuvinte, cum s-ar defini .. sarmaua !!!»

Leave a Reply

